ارزیابی قیمت بهینه چای بر مبنای مدل داده کاوی
کد مقاله : 1184-TEACONF (R1)
نویسندگان:
سیدرضا محمدی زارنجی *1، سیدکریم محمدی2
1لاهیجان - خ انقلاب - ابتدای خ 22 آبان
2دانشگاه گیلان
چکیده مقاله:
داده‌کاوی فرآیند کشف و استخراج اطلاعات مفید از داده‌های آماری در صنایع مختلف است. این اطلاعات استخراج‌شده می‌تواند در تحقیقات و توسعه الگوهای مهندسی صنایع استفاده شده و منجر به افزایش درآمد و کاهش هزینه شود. نرم‌افزارهای داده کاوی با آنالیز داده‌ها الگوهای پنهان برای توسعه بسیاری از علوم از جمله علوم کشاورزی را کاربردی می‌کنند. ارزیابی قیمت چای یک مسئله کلیدی در روند تجاری‌سازی این محصول است. روش‌های ارزیابی قیمت چای سنتی عمدتاً به تجربه کارشناسان چای وابسته است. معمولاً نتایج ارزیابی با استفاده از این روش‌ها بی‌ثبات و نامناسب هستند. مشکل اصلی در این زمینه ایجاد یک سیستم خودکار برای ارزیابی قیمت بهینه چای است که به کمک داده کاوی میتوان تا حدودی به هدف آن نزدیک تر شد. این مقاله، چارچوب ارزیابی قیمت چای مبتنی بر داده‌کاوی را با مرور یک تجربه داده کاوی در پایگاه داده Tie-guanyin راه با هدف مدل‌سازی برای چای نمونه ایرانی پیشنهاد کند که شامل تشخیص آنومالی، ارزیابی اهمیت ویژگی و مدل پیش‌بینی طبقه‌بندی می‌شود. ارزیابی تجربی در پایگاه داده چای تی جانگ ین اثربخشی واقعی چارچوب پیشنهادی ما را نشان می‌دهد.
کلیدواژه ها:
داده کاوی، چای، Tie-guanyin
وضعیت : مقاله برای ارائه به صورت پوستر پذیرفته شده است